vrijdag 20 maart 2015

De Koffie Tag

Ik zag deze tag bij Teske van teskuh.nl en hij leek mij zeer leuk aangezien ik dol ben op koffie. De laatste tijd veel tags dus op mijn site, maar ik vind ze gewoon ontzettend leuk om te doen.



Met wie dronk jij je eerste kopje koffie? Hoe smaakte het? 
Ik denk dat dit met mijn ouders was. Het is allemaal begonnen met de frappucino's van starbucks, weliswaar zit daar maar een beetje koffie in. Maar de eerste echte koffie kan ik mij niet meer goed herinneren. Wel was ik van jongs af aan verzot op de geur van koffie. Ik ben nooit een grote fan geweest van een echte koffie, dus de mijne drink ik meestal met veel melk.

Met wie drink jij graag koffie? 
Dat maakt mij niet veel uit! Ik drink het vaak op school met mijn vriendinnen maar ook met mijn ouders na de lunch. Ook tijdens het shoppen stoppen we vaak voor een tasje.

Op welke momenten van de dag drink je koffie?
Het liefst drink ik dit na de lunch. Zo rond een uur om 14u. Maar eigenlijk maakt het mij niet veel uit.

Wat is je favoriete koffie?
Mijn favoriete koffie is een ijskoffie, zowel in de winter als in de zomer. Maar ook een koffie verkeerd of een latte machiato vind ik onzettend lekker. Koffie met een lekker smaakje vind ik ook heerlijk, maar dit probeer ik minder te drinken aangezien het niet zo gezond is.

Wat is je favoriete koffiemerk?
Thuis drink ik altijd nespresso. Uit huis drink ik koffie van verschillende merken, ik proef eigenlijk niet echt het verschil.


Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?
Ik heb wel mijn favoriete soorten, maar ik verander wel geregeld.

Heb je aparte soorten smaken in huis voor je gasten?
Ja, mijn ouders hebben een hele collectie met smaken.

Waar koop jij je koffie?
De smaak Vanilio van Nespresso is mijn favoriet. Die is jammer genoeg enkel te koop in de echte winkels van Nespresso en zijn dus ook niet goedkoop.

Hoe drink jij je standaard kopje koffie?
Ik pak een grote beker of tas en doe hierin een espresso in met de smaak Vanilio. Hier doe ik dan amandelmelk bij tot de tas/beker helemaal vol is. Ik voeg geen suiker toe.

Wat vind je het lekkerst bij een koffie?
Alles van koekjes, gebakjes, chocolade, …  Maakt mij niet zoveel uit.

Dat waren de vragen. Hoe drink jij jou koffie of lust je het niet ? Laat het achter bij de reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten